vrijdag 23 augustus 2013

Strijd met grind en dekzeil

Vandaag heb ik de schildering op het steundoek gezet.In dit geval is het een stuk dekzeil dat ik heb versneden naar de omvang van de schildering.Tot mijn verbazing bleken de maten op de verpakking niet te kloppen. Dit had tot resultaat dat ik een extra strook moest aanzetten. Zo'n tegenvaller kost bijna een dag werk! 
Het is toch wel even schrikken als je de volle omvang van het geheel in ogenschouw neemt.
Maar je kan alleen jezelf de schuld geven van je ambitie.
Stug doorwerken is de enige remedie daartegen 

Tja en dan was mijn werkvloer ook niet bepaald ideaal. Heel rustiek en landelijk was het wel. Maar gedeeltelijk werken op gras en sierbestrating dat ook nog bol staat is een moeilijke puzzel. Maar dan was er ook nog GRINT. O! wat heb ik toch een hekel aan grint.
Hoe het gebeurd is me een raadsel maar om de haverklap kruipt het onder het doek, zit het in je schoen of zit het vast aan de duct-tape. Zelfs als je de rol tape even naast je hebt neergelegen zit er een soort stralenkrans van grint aangekleefd. 
Schijnheilige rommel. Als je een keer een knieval hebt gemaakt op dat spul dat voel je wat ik bedoel.
Met veel schuiven en trekken heb ik het geheel nog een beetje recht kunnen monteren. Maar ik ben blij dat ik geen 25 meter heb geschilderd, dat was het onmogelijk geworden.

Het kunstwerk is klaar. 
Nu rest enkel nog het ophangen in het bos van Schovenhorst.




het draagdoek


toegevoegde kleur


veel tape

Geen opmerkingen:

Een reactie posten